Aktualności
Liczy się tylko zmiana! Drony w monitoringu, inspekcji i ochronie – 12.03.2024 r.
Czy terabajty danych pozyskiwane przez latające roboty są rzeczywiście potrzebne? W jaki sposób spółki z sektora energetycznego, w tym OZE, sieci przesyłowych, branża gazownicza oraz zarządcy infrastruktury przemysłowej, krytycznej, transportowej oraz budownictwo mogą wykorzystać potencjał bezzałogowych systemów powietrznych? Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa i Fundacja Instytut Mikromakro zaprasza do udziału w
Kobiety w branży BSP – A.D. 2024
Gdy pisałem poprzedni artykuł pt. „Kobiety w polskiej branży BSP, które warto obserwować” był początek roku 2018 i zupełnie inna „dronowa rzeczywistość”. Pomijając już fakt samego prawa dronowego, które wtedy było „nasze” – polskie, krajowe i znacznie bardziej liberalne – branża BSP była zdominowana przez mężczyzn. Jak to wygląda po
Skąd się wzięły skrzynie Peli?
Skrzynie Peli, znane również pod marką Pelican, to linia wysokiej jakości, wodoodpornych i odpornych na wstrząsy pojemników przeznaczonych do zabezpieczania i transportowania delikatnego sprzętu. Te trwałe skrzynie są wybierane przez profesjonalistów z różnych branż – od fotografów i filmowców, przez wojsko i służby ratownicze, aż po entuzjastów outdooru i operatorów
Zakłócenia GPS na północy Polski – ich źródło i wpływ na drony
Od niemal trzech miesięcy w szczególności na północy Polski intensywnie zakłócany jest sygnał GPS, powodując tym samym utrudnienia m.in. w branży lotniczej w lotach załogowych statków powietrznych. Skąd się bierze cała sytuacja i czy ma wpływ bezpośredni na loty dronów w Polsce?
Rośnie liczba dronów z C0-C6 – stan na 29.02.2024 r.
Na stronie internetowej EASA – podstronie poświęconej kategorii otwartej – znajduje się tabela z systemami BSP, którym nadano klasy C0-C6 zgodnie z rozporządzeniem delegowanym 2019/945. W ostatnim czasie zaczęło przybywać modeli w kategorii C3 oraz C5 i C6. Przyjrzyjmy się zatem nowym modelom.
EASA opublikowała wskazówki do realizacji operacji SBSP w kategorii OPEN i SPECIFIC
Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) opublikowała 24-stronicowe wytyczne do realizacji operacji dronowych w kategorii otwartej i szczególnej. Można zapytać: po co nam kolejne porady skoro od dawna mamy rozporządzenie 2019/947 oraz Easy Access Rules for UAS dla tego rozporządzenia (a także do 2019/945)? Okazuje się, że dwie poprzednie
Seria dronów Autel EVO w wersji V3 z europejskim certyfikatem C2
Seria dronów Autel EVO II Pro oraz Dual (zarówno „z” jak i „bez” RTK) w wersji V3 dostała europejski certyfikat C2 uprawniający do używania tych konkretnych modeli w podkategorii A2 kategorii otwartej operacji.
Świat logistyki spotyka się ze światem dronów – seminarium online w ramach Droniada Future Forum
Transport pizzy dronem lub przelot nad miastem taksówką powietrzną należą do jednych z najpopularniejszych skojarzeń związanych z zastosowaniem technologii bezzałogowych w transporcie.. Jednak potencjał wykorzystania dronów w logistyce i transporcie miejskim jest znacznie większy. Jakie są problemy i perspektywy rozwoju bezzałogowych statków powietrznych (BSP) w logistyce? Jak zastosowanie BSP przełoży
Raport „The Storm” o polskim rynku BSP – edycja 2024, anglojęzyczna
Fundacja Instytut Mikromakro zachęca do zapoznania się z najnowszym raportem „The Storm” o polskim rynku dronowym, przygotowanym wespół z instytutem Łukasiewicz – ILOT. Jest to wydanie drugie poprawione raportu sprzed roku, ale już w wersji angielskojęzycznej. Zawiera całkiem nowe artykuły i aktualizacje poprzednich.
Demonstracja koncepcji U-Space – Rotterdam, 5.03.2024 r.
DronePort Rotterdam jest pionierem w integracji dronów do przestrzeni publicznej. Właśnie uruchomił prototypowy projekt U-space, aby ułatwić zarządzanie ruchem lotniczym bezzałogowców w niekontrolowanej przestrzeni powietrznej Europoort i Maasvlakte (rozszerzenie portu i zakładu przemysłowego Europoort na zachód w obrębie portu w Rotterdamie). Inicjatywa ta ma na celu zapewnienie wglądu w zasady