Drony z klasą C5 dostępne od ręki w Polsce
Wielu pilotów dronów z niecierpliwością wyczekiwało tej chwili – w zaktualizowanej tabeli dronów z nadanymi klasami C0-C6 od EASA pojawiły się w końcu wielowirnikowce z klasą C5. Na zmianach w klasyfikacji BSP skorzystają osoby działające w wielu branżach, a loty w ramach STS-01 z pewnością staną się bardziej dostępne. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że klasę C5 można również nadać łatwo dostępnym i lubianym modelom z serii DJI Enterprise: Mavic 3.
— ARTYKUŁ SPONSOROWANY —
Mowa oczywiście o Mavic 3 Multispectral, Mavic 3 Thermal oraz Mavic 3 Enterprise. Jednak posiadanie jednego z wyżej wymienionych modeli to jeszcze nie wszystko. Zgodnie z postanowieniami EASA, sprzęt należy dostosować do wymogów klasy C5 poprzez montaż dedykowanego systemu FTS marki Dronavia.
System FTS a konwersja klasy
Dronavia jako pierwsza firma w Europie opracowała system FTS zgodny z wytycznymi MoC Light-UAS.2511 opublikowanymi przez EASA. Systemy FTS służą natychmiastowemu i bezpiecznemu przerwaniu lotu, dzięki czemu chronią zarówno sprzęt, jak i otoczenie. Są również kluczowe dla analizy ryzyka metodami SORA oraz PDRA.
Ze względu na wysokie standardy bezpieczeństwa, jedynie instalacja sprzętu tej marki umożliwia dronom z serii Mavic 3 przejście do klasy C5. System FTS instalowany jest przez specjalistów w autoryzowanym warsztacie, a pilot nie musi wypełniać dodatkowych formalności związanych z konwersją klasy drona.
Warto zaznaczyć, że jedynie pierwsza instalacja musi odbywać się pod okiem ekspertów. Każdy kolejny montaż systemu FTS może być wykonywany samodzielnie, wystarczy przeznaczyć na tę czynność kilka sekund przed lotem. Ponadto konwersja z użyciem zestawu Kronosa MVC3 nie wpływa na gwarancję sprzętu. Jeżeli dron ulegnie awarii, wciąż możemy skorzystać z naprawy od DJI – wystarczy samodzielnie zdjąć system FTS przed wysyłką do serwisu.
UWAGA: należy pamiętać, że bez wskazanego przez EASA systemu FTS, nie będziemy mogli legalnie pilotować Mavica 3 w ramach STS-01. Sprzęt należy wyposażyć w dedykowany system FTS przed każdym lotem.
Kronos MVC3 – system FTS dedykowany serii Mavic 3
Kronos MVC3 składa się z modułu odcinającego zasilanie oraz spadochronu mocowanego do górnej obudowy drona. Dodatkowo do każdego zestawu dołączane są szczegółowe instrukcje oraz filmy instruktażowe, które ułatwiają korzystanie z tego innowacyjnego rozwiązania. Całkowita waga Kronosa MVC3 to zaledwie 130 gram, dzięki czemu nie obciąża nadmiernie drona i umożliwia montaż dodatkowych akcesoriów. System pozostaje sprawny w zakresie temperatur od -25 °C do 40 °C oraz nawet do 30 godzin bez ładowania.
Jedną z największych zalet Kronosa MVC3 jest jego autonomiczność. System automatycznie wykrywa zagrożenie na podstawie m.in. nagłego obniżenia wysokości lotu, gwałtownej zmiany nachylenia czy czynników wskazujących na kolizję w powietrzu. Spadochron otwierany jest zaledwie w 0,27 sekundy, co znacząco przewyższa refleks ludzkiego pilota i pozwala zapobiec nieszczęśliwym wypadkom dosłownie w mgnieniu oka.
System umożliwia także ręczną aktywację z użyciem wyzwalacza o zasięgu do 1,5 km, całkowicie niezależnego od kontrolera drona. Ponadto parametry lotu zapisywane są w czarnej skrzynce systemu, dzięki czemu można je przeanalizować po awarii. Po uruchomieniu, w kilka minut Kronos MVC3 może zostać zainstalowany ponownie.
Firma SNH Group (właściciel marki SNH Drones) jest wyłącznym dystrybutorem systemów FTS francuskiej spółki Dronavia w Polsce. Po więcej informacji na temat dronów z klasą C5 zapraszamy na stronę dystrybutora: https://snhdrones.pl/kategoria/sprzet/enterprise/drony-c5.
Jeśli treść powyższego artykułu była dla Ciebie przydatna lub ciekawa możesz postawić mi kawę, którą uwielbiam i motywuje do dalszego pisania ;)
Brak komentarzy