FlyTech UAV na Intergeo 2018: BIRDIE w wersji VTOL i hexacopter w układzie Y6
Krakowska firma FlyTech UAV na targach Intergeo 2018 pokazała premierowo dwa nowe bezzałogowce, które wzbudzały spore zainteresowanie wśród uczestników imprezy: flagowy produkt BIRDIE – płatowiec z nowym modułem VTOL do pionowych startów i lądowań oraz hexacopter w układzie Y6 (3 ramiona i 6 silników) do automatycznej inspekcji różnych obiektów, wyposażony w skaner laserowy RIEGL VUX-1.
BIRDIE to już dobrze znany i sprawdzony BSP, który znalazł wielu nabywców w Polsce i na świecie (tutaj go kiedyś opisywałem). Tym razem jednak FlyTech UAV pokazał go w wersji VTOL, czyli Vertical Take-Off and Landing. Co ciekawe wersja VTOL to klasyczny BIRDIE wyposażony w dodatkowy moduł, który można dołożyć lub odłączyć w zależności od aktualnych potrzeb klienta. Moduł VTOL rozszerza w oczywisty sposób funkcjonalność modelu – pozwala na pionowe starty i lądowania w miejscach, gdzie nie ma możliwości wykonania dostatecznie długiej prostej do lądowania i startu np. z racji przeszkód terenowych.
Z kolei hexacopter w układzie Y6 ma 6 silników zamontowanych w układzie coaxialnym (współosiowym) na 3 ramionach. Dzięki takiemu rozwiązaniu kąt między przednimi ramionami wynosi aż 120 stopni (zamiast np. 90 stopni w układzie quadcopterów z 4 ramionami). To z kolei pozwala laserowi lub kamerze zamontowanej między ramionami na pełen zakres ruchu: od pionu do góry do pionowego opuszczenia w dół (180 stopni). Hexacopter, którego robocze nazwy brzmią: Condore lub Scorpion, może zostać wyposażony we wspomniany niewielki laser RIEGL VUX-1 do automatycznej inspekcji mostów (również od dołu) lub w dwie kamery – przemysłową i pełnoklatkowy aparat – do inspekcji linii energetycznych.
Obydwa bezzałogowce wejdą do oferty sprzedaży FlyTech UAV w przeciągu kilku tygodni.
Jeśli treść powyższego artykułu była dla Ciebie przydatna lub ciekawa możesz postawić mi kawę, którą uwielbiam i motywuje do dalszego pisania ;)
Brak komentarzy