Ping200S – transponder dla dronów

Transponder Ping200S firmy uAvionix Corp. to pierwszy transponder tak niewielkich rozmiarów, który został oficjalnie zatwierdzony do użytku w USA przez tamtejszą Federalną Komisję Łączności (FCC – Federal Communications Commission). Dzięki temu, że waży zaledwie 50 gram, a jego wymiary to 59x57x17 mm jest to idealny transponder do montażu na dronach tudzież innych niewielkich modelach latających, które dzięki niemu mogłyby wykonywać misje w przestrzeni kontrolowanej.
Certyfikacja tranpondera Ping200S przez FCC w praktyce oznacza nadawanie na częstotliwości 1090 MHz (ADS-B) oraz 1030 MHz (Mode-S/Mode-C) z nominalną mocą 250W. Urządzenie współpracuje również z radarami oraz systemami zapobiegającymi zderzeniom w powietrzu TCAS (Traffic Alert and Collision Avoidance System). Deklarowany przez producenta zakres temperatur, w którym działa Ping200S to -45°C do +80°C. Złącze antenowe to SMA, jest również gniazdo do podłączenia dedykowanego GPS i wysokościomierza – FYXnav.

Niewątpliwą zaletą nowego transpondera firmy uAvionix jest też niewielki pobór prądu (2W Ave On/Alt. oraz
0.1W Standby) co dla mniejszych dronów ma niebagatelne znaczenie (w przeciwnym razie transponder znacząco skracałby czas lotu ciągnąc prąd z głównej baterii lub wymuszając dodatkowe zasilanie a więc i zwiększając wagę całej konstrukcji). Warto jednak zwrócić na napięcie zasilania – od 46-52V podpięte bezpośrednio lub 11-33V przez Power Adapter.
Oficjalna strona produktu: http://www.uavionix.com/products/ping200s/. Cena to ok. $4.500 (na podstawie strony dystrybutora: https://www.unmannedsystemssource.com/shop/atc-devices/ping200s-ads-b-transponder-kit/).
Jeśli treść powyższego artykułu była dla Ciebie przydatna lub ciekawa możesz postawić mi kawę, którą uwielbiam i motywuje do dalszego pisania ;)
2 komentarze
Dopuszczenie przez FCC oznacza tylko i wyłącznie zgodność z wymaganiami kompatybilności elektromagnetycznej i nie gwarantuje spełnienia jakichkolwiek wymagań związanych z lotnictwem. Ciekawe czy otrzyma certyfikat FAA.
Czy istnieją transpordery, które można legalnie używać na dronach w Polsce?