Przegląd prasy – 6.02.2020 r.
Przegląd prasy dronowej z dnia 6.02.2020 r. zawiera informacje o dronach klasy ALE przenoszonych przez nowoczesne śmigłowce Bell 360 Invictus, o działaniach polskiej drogówki i wykorzystaniu dronów do obserwacji aut i pieszych, o nawiązaniu współpracy Portu Gdynia S.A. z wojskiem w celu wypracowania zasad lotów nad portem oraz o dronach hybrydowo-elektrycznych firmy Skyfront o nazwie Perimeter XLRS.
Drony ALE przenoszone przez śmigłowce Bell 360 Invictus
Koncern Bell zaprezentował kolejną wizualizację możliwości operacyjnych śmigłowca rozpoznawczo-uderzeniowego Bell 360 Invictus. Śmigłowiec to konstrukcja powstała w ramach programu Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) realizowanego przez US Army w ramach szerszego programu Future Vertical Lift. Jak widać na wizualizacji śmigłowiec może być wyposażony w bezzałogowce rozpoznawczo-uderzeniowe klasy ALE – Air Launched Effects – czyli drony przenoszone w wewnętrznych komorach uzbrojenia i wypuszczane z pokładu śmigłowca podczas lotu (więcej).
Drogówka będzie obserwować kierowców i pieszych z dronów
Policja kupuje drony, które trafią do służby w drogówce, w każdym województwie. Dziś, czyli we czwartek 6 lutego od rana mundurowi używają latającego sprzętu do kontrolowania kierowców i pieszych w ramach akcji „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego” (więcej).
Zarząd Morskiego Portu Gdynia ureguluje zasady lotów dronów nad portem
Również dziś – 6 lutego – Zarząd Morskiego Portu Gdynia wspólnie z 43. Bazą Lotnictwa Morskiego podpisał porozumienie dotyczące współpracy mającej na celu wypracowanie zasad lotów dronów w przestrzeni powietrznej Portu Gdynia (więcej).
Perimeter XLRS – 5 godzin w powietrzu, zasięg do 100km
Skyfront, wiodący dostawca hybrydowo-elektrycznych dronów i firma Silvus Technologies, dostawca rozwiązań z zakresu technologii komunikacyjnych Multi-Input Multi-Output (MIMO), ogłosili dziś partnerstwo. Efektem współpracy będzie dron Perimeter XLRS, który może latać do 5 godzin z pełną kontrolą sterowania oraz przesyłem obrazu wideo w czasie rzeczywistym na odległość nawet do 100 km od naziemnej stacji kontroli (więcej).
Boeing i US Navy testują autonomiczne wersje samolotów EA-18G Growler
Boeing poinformował, że wraz z US Navy przeprowadził testy w locie samolotów EA-18G Growler w wersji bezzałogowej. EA-18G Growler to samoloty walki elektronicznej zbudowane na bazie dwumiejscowych samolotów F/A-18F, które zastąpiły wysłużone EA-6B Prowler. Podczas przeprowadzonych testów za sterami obu Growlerów siedzieli piloci, choć te były sterowane z ziemi. Docelowo w przyszłości EA-18G Growler będą latać bez załogi na pokładzie (więcej).
Jeśli treść powyższego artykułu była dla Ciebie przydatna lub ciekawa możesz postawić mi kawę, którą uwielbiam i motywuje do dalszego pisania ;)
Brak komentarzy